2014. augusztus 29., péntek

Fa és fehér - a kombó amit már rég ki akartam próbálni

 
Adva volt ez a fekete IKEA-s Valvik komódunk, a cipőket tartjuk benne az előszobában. Imádtam egyébként, de mikor rákaptam az Annie Sloan Chalk Paintre (részletek itt angolul, rendelni pedig Enikőnél tudtok, a Nemiskacat blogon), rájöttem, hogy nagyon sötét és szerettem volna rég dédelgetett álmomat valóra váltani, nevezetesen kipróbálni a fa-fehér kombinációt...



Szegény Valvik rosszkor volt rossz helyen.... Nekiestem a csiszológéppel, nem mondom, nem volt egyszerű leszedni a feketét, de végül nem is bántam, hogy nem jött le rendesen, mert így is nagyon tetszett.



A fiókokat természetesen előtte kiszedtem, a fogantyúkat pedig lecsavaroztam. Így nézett ki lecsiszolt lappal.


Több munkaközi fotót nem csináltam, ez már a végeredmény. ASCP-vel festettem, Old White-ot és Cocot kevertem össze, de lehet, hogy még egyszer átfestem és akkor már több Coco-t teszek bele. 



 Old White



Coco 



A tetejét vizes bázisú dió páccal kentem át, hogy legyen azért valami barnás színe, utána az egész komódot clear wax-szal fejeztem be. 



Tetszett ez a meló, minden percét élveztem. Most először waxoltam, érdekes élmény volt, jó azért gyakorolni, van is még rengeteg tervem :)

 Eredetileg nem nagyon akartam antikolni a komódot, valószínűleg átfestem még egyszer, de akkor már teszek a festékhez egy kis vizet, mert akkor jobban befogja, nem lesz ennyire "krétás", legalábbis remélem, és a felülete simább, egybefüggőbb lesz.



Az a jó a krétafestékben, hogy bent is nyugodtan lehet vele dolgozni, mert egyáltalán nem büdös, és nagyon hamar megszárad. Légyegében az egésszel készen voltam egy fél nap alatt. 

 Van még otthon néhány kipróbálásra váró szín, megmutatom majd azokat is...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése